Aloituspalaveri on onnistuneen tilitoimistoyhteistyön avain

Milloin viimeksi olet jutellut kirjanpitäjäsi kanssa?

Sujuva kommunikointi ja vilpitön kiinnostus sinua ja yritystäsi kohtaan ovat lupaavia tunnusmerkkejä sujuvasta kumppanuudesta.

Jos olet vaihtamassa tilitoimistoa, kiinnitä huomiota suositusten, auktorisoinnin, palveluiden hinnan ja laadun lisäksi siihen, järjestääkö potentiaalinen tilitoimistokumppani aloituspalaverin kanssasi!

Miksi on tärkeää pitää aloituspalaveri tilitoimiston kanssa?

Aloituspalaveri auttaa varmistamaan, että saat tilitoimistoltasi mitä oikeasti tarvitset. Sen tarkoitus on hälventää huoliasi ja antaa vastaukset kysymyksiisi. Et siis ole menossa tentattavaksi!

Tärkeintä tapaamisessa on ehkä itsestäänselvyydeltä tuntuva asia – tutustuminen.

Kun yhteistyö starttaa kasvokkain tapaamalla ja persoonallisuuksiin, yritysten toimintaan ja taustoihin tutustumalla, valetaan perusta luottamukselle.

Meillä Meisenetillä aloituspalaveri on onnistuneen tilitoimistoyhteistyön ensimmäinen askel. Toisemme tuntemalla pääsemme nopeimmin samalle sivulle ja sujuvan yhteistyön alkuun. Kun ymmärrämme tarpeesi ja tavoitteesi alusta alkaen, voit olla tyytyväinen saamaasi palveluun ja tuloksiin.

Aloituspalaverissa varmistut, että hommia tehdään alusta asti yhdessä, ja että sujuva kommunikointi jatkuu asiakkuuden kaikissa vaiheissa.

Jos aloituspalaveri jää pitämättä ja tietyt kysymykset kysymättä, riski väärinkäsityksille ja virheille kasvaa. Aloituspalaveri säästää siis kaikkien resursseja ja luo pohjan toimivalle ja inhimilliselle kumppanuudelle.

Haluatko ymmärtää yrityksesi lukuja ja osata tehdä jatkossa parempia talouspäätöksiä? Valitse tilitoimisto, joka haluaa keskustella näistä kanssasi!

Mitä aloituspalaverissa tapahtuu?

Aloituspalaverissa tilitoimisto ja oma yhteyshenkilösi saavat kasvot, tutustut asiakkuuttasi hoitavan tiimin jäseniin. Siellä myös sinä autat meitä ymmärtämään liiketoimintaasi ja tarpeitasi.

Palaverissa sovitaan yhteisistä pelisäännöistä ja käydään läpi hyvin käytännönläheisiä asioita. Puhumme muun muassa yrityksellesi sopivan palvelun tasosta ja sovimme aikatauluista, kommunikointitavoista ja työnjaosta.

Aloituspalaverissa käymme yhdessä läpi muun muassa:

  • esittäytyminen ja tutustuminen – rennosti puolin ja toisin!
  • yhteyshenkilö ja ihmiset yritysten takana
  • järjestelmäavaukset
  • materiaalien toimitustavat
  • valtuutukset
  • ohjeistukset
  • tietyt täsmäkysymykset

Vasta kun kaikki edellä mainitut asiat on varmistettu, aloitetaan hoitamaan kirjanpitoasioita.

Miten pääsen aloituspalaveriin?

Meisenetillä aloituspalaveri kuuluu kaikkiin palvelupaketteihimme. Et oikeastaan pääse asiakkaaksemme ilman sitä.

Ottamalla yhteyttä Tommiin voit jutella tarpeistanne rennosti ennen varsinaista aloituspalaveria. Tai voit vaikka varata palaverin suoraan Tommin kalenterista!

Näin voit valmistautua aloituspalaveriin

Aloituspalaveri on kaikkea muuta kuin jäykkä tapaaminen, jossa sinulta tentataan yrityksesi tunnuslukuja.

Varaudu puhumaan kaikkein tärkeimmästä: yrityksesi toiminnasta, arvoista ja tavoitteista.

Pohdi ja kerro myös, mitä toivot tilitoimistoyhteistyöltä.

Siinä kaikki!

Oletko vaihtamassa tilitoimistoa? Hoidamme tarvittaessa kaikki vaihtamiseen liittyvät asiat puolestasi.